piątek, 10 lipca 2015

TARTA TRUSKAWKOWA bezglutenowa

Dzisiaj obiecany przepis na tartę z truskawkami.
Ostatnio miałam fazę na truskawki, jedliśmy je prawie codziennie :)
Wykorzystywałam je na różne sposoby. Te już były nie najpiękniejsze więc zrobiłam z nich pyszny kompot i nadały się również fantastycznie do tarty.
Przed chorobą, będąc na normalnej diecie bardzo często robiłam tarty i zrobienie teraz równie dobrej bezglutenowej spędzało mi sen z powiek. Ostatnio znalazłam przepis, który wyszedł!
Co najważniejsze ciasto jest smaczne!



SKŁADNIKI NA CIASTO:
170 g mąki ryżowej
50 g mąki z amarantusa
50 g mąki ziemniaczanej
140 g masła
2 jajka
60 g cukru trzcinowego
dżem z czarnej porzeczki bezglutenowy, 2-3 łyżki
250-300 g truskawek

SKŁADNIKI NA KRUSZONKĘ:
60 g mąki ryżowej
45 g mąki z amarantusa
80 g cukru
60 g masła


WYKONANIE:

Do dwóch osobnych misek podzieliłam składniki na ciasto i na kruszonkę.
Wszystkie suche składniki na ciasto mieszamy dokładnie, dodajemy mięciutkie masło i rozcieramy na drobny piasek palcami.
Potem dodajemy jajko, zagniatamy ciasto, nie może być zbyt lepkie, jeśli takie będzie to mozna dodać odrobinę mąki ryżowej.
Powinno się z ciasta zrobić kulę i owiniętą w folię spożywczą włożyć do zamrażalnika na ok 10 m.
Ja ten fakt pominęłam a i tak wyszło dobre ;)

Ja posiadam formę z wyjmowanym dnem i taka Wam serdecznie polecam bo wyjmowanie z niej ciasta to pestka.
Delikatnie smaruję formę masłem i przekładam ciasto.

Od razu napisze że na moją formę ilość ciasta w przepisie była stanowczo za duża, dlatego pozostałą część zamroziłam będzie na potem na mniejsze tartaletki.

Powiem szczerze, że ja nigdy nie rozwałkowuję ciasta i nie przekładam go do formy tylko daję odpowiednią ilość do formy i delikatnie palcami rozkładam równomiernie na dno i na boki.



Posiadam też mały wałeczek, którym w środku w formie wygładzam powierzchnię. Dla mnie jest tak wygodniej, tym bardziej, że to ciasto bardzo się kruszyło i nie dało się go przenieść jako rozwałkowany placek.

Ciasto musi być cienko rozwałkowane, ok 5mm.



       
Całość nakłuwamy widelcem na całej powierzchni.
Tak przygotowany spód wkładamy do piekarnika na 180 st C na 10-15 minut, ma mieć złoty kolor.

W tym czasie zagniatamy składniki na kruszonkę i kroimy truskawki.

Po wyciągnięciu formy smarujemy cienko dżemem całą powierzchnię ciasta, ja użyłam dżemu Tercetto. Bardzo lubię ich produkty, możecie je dostać w Carrefour lub zamówić.

Na to wykładamy truskawki i posypujemy je brązowym cukrem, ok dwie łyżeczki. Na to wysypujemy kruszonkę i gotowe.


Wstawić ponownie do piekarnika na ok 30 minut aż ciasto się zarumieni.  Gotowe :)



Tarta jest bardzo smaczna, ma specyficzny orzechowy posmak dzięki mące amarantusowej a dodatek dżemu z czarnej porzeczki sprawia, ze jest winna.

Smacznego :)))


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz